FAQ

faq2

Cześć,
zastanawiasz się na przyjściem na spotkanie klubu Toastmasters Leaders? Dręczą Cię jakieś pytania i chciałbyś dowiedzieć się o naszym klubie czegoś więcej? Jeżeli nie znalazłeś odpowiedzi w innych częściach naszej strony to spójrz na listę niżej, być może tam znajdziesz brakujące informacje. Pamiętaj jednak, że sprawisz nam ogromną przyjemność, jeżeli przyjdziesz na spotkanie jako gość i pozwolisz nam osobiście opowiedzieć Ci o organizacji Toastmasters Leaders!

 

 

 

 

1) Czym jest Klub Toastmasters Leaders?
Misją klubu Toastmasters Leaders jest stworzenie środowiska do nauki w pozytywnej atmosferze wzajemnego wsparcia, w której każdy członek klubu ma możliwości rozwijania sztuki komunikowania się i umiejętności przywódczych, co w efekcie wzmaga wiarę w siebie i rozwój osobowy. Klub jest miejscem, gdzie nauczysz się prezentować własną osobę podczas wystąpień publicznych, nauczysz się w jaki sposób należy poprawnie przemawiać publicznie oraz w jaki sposób przygotować znakomitą mowę.

 

2) Gdzie was znajdę?
Spotykamy się w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej, ul. Koszykowa 79 (wejść do budynku od strony dziedzińca) na pierwszym piętrze, sala nr 101.
Spotkania są w każdą środę o godzinie 18:15 (UWAGA! Prosimy przychodzić punktualnie!)

 

3) Jak długo trwa spotkanie?
Spotkanie rozpoczyna się o godzinie 18:15 i trwa do godziny 21:00 (z jedną 10-minutową przerwą ok. godz. 19:30). Zdarza się, że spotkanie kończy się wcześniej klika, bądź kilkanaście minut.

 

4) Czy uczestnictwo w klubie cos kosztuje?
Przychodząc pierwszy raz masz status Gościa i nie musisz nic płacić za spotkanie. Dla Ciebie jest darmowe. Jeżeli zdecydujesz się zostać członkiem klubu będzie obowiązywać Cię tak jak wszystkich – składka członkowska. O wysokości składki poinformuje Cię na końcu spotkania nasz wiceprzewodniczący ds. członkowskich na specjalnym kilkuminutowym spotkaniu tylko dla Gości. Dowiesz się wówczas też o tym w jaki sposób dołączyć do klubu.

5) Czy jeżeli mi się nie spodoba, w jaki sposób będę mógł odejść z klubu?
Ot tak, po prostu. Nikogo nie trzymamy na siłę! Jeżeli nie spodoba Ci się Toastmasters Leaders będziesz mógł nas opuścić w dowolnym momencie i dalej zostaniemy przyjaciółmi

 

6) Jeżeli dołączę do klubu, czy mogę liczyć na wsparcie w przygotowywaniu się do własnych przemówień?
Oczywiście! Każdy nowy członek klubu może wybrać sobie tzw. mentora, czyli osobę będącą w klubie już jakiś czas i dysponującą wiedzą oraz doświadczeniem, by poprowadzić nową osobę przez meandry pierwszych wystąpień.

 

7) Czy można przyjść na spotkanie, zobaczyć jak ono wygląda?
Tak, możesz przyjść jako gość, zobaczyć jak wygląda spotkanie Toastmasters Leaders i podjąć decyzję o przystąpieniu do klubu. Przyjście na spotkanie do niczego nie zobowiązuje!

 

8) Czy na spotkaniu będę musiał się jakoś zaprezentować?
Tak. Na początku każdego spotkania każda osoba wstaje, przedstawia się i odpowiada na pytanie dnia. Pytanie dnia dotyczy z reguły tematyki danego spotkania (ta zmienia się co spotkanie). Odpowiesz na pytanie np. z czym kojarzy Ci się wiosna? Na końcu spotkania każdy Gość opowiada w kilku zdaniach, jakie ma wrażenia po pierwszej wizycie w klubie TM Leaders. Co Ci się podobało lub co warto Twoim zdaniem poprawić. Twoja opinia jako Gościa jest dla nas niezwykle ważna!

 

9) Czy przed przyjściem na spotkanie muszę się na nie zapisać?
Nie musisz nic robić. Wystarczy, że przyjdziesz i będziesz.

 

10) Czy mogę w jakiś sposób skontaktować się z przedstawicielami zarządu klubu?
Dane kontaktowe powinny znajdować się w jednej z zakładek niniejszej strony. Zachęcam jednak, by nie zalewać naszych zapracowanych członków klubu pytaniami na które z radością odpowiemy na miejscu, podczas spotkania.

 

11) Jak często trzeba przychodzić na spotkania?
Nie narzucamy jakiekolwiek ilości spotkań koniecznych „do zaliczenia”. Sam uznasz czy w daną środę możesz się u nas pojawić, czy nie. Wielu z naszych członków pojawia się regularnie, jednak są i takie osoby, które z powodu nawału innych zajęć pojawiają się od czasu do czasu.

 

12) Ile czasu zajmie mi podniesienie własnych umiejętności przemawiania?
Każdy członek klubu rozwija się w swoim własnym tempie. Sam ustalasz jak często będziesz występować, jednocześnie nad tym by nie zabrakło Ci motywacji będzie czuwać Twój mentor.

 

13) Czy do spotkania muszę się jakoś przygotować?
Jedyne co warto zabrać na spotkanie to coś do pisania oraz wielka dawka pozytywnej energii wraz z uśmiechem na twarzy

 

14) Czy ktoś przed spotkaniem wytłumaczy mi na czym ono polega?
Kiedy przyjdziesz na spotkanie odpowiemy na wszystkie Twoje pytania. Staramy się od samego początku wdrożyć nową osobę w rytm spotkania klubu. Na każdym ze stołów znajdziesz także agendę tak byś mógł zobaczyć jaki będzie przebieg spotkania, jakiej tematyki będzie dotyczyć i kto zaprezentuje się danego dnia na środku.

 

15) Czy spotkania odbywają się w języku polskim?
Tak, jesteśmy klubem polskojęzycznym i spotkania przebiegają wyłącznie w języku polskim. Jeżeli interesują Cię spotkania anglojęzycznego klubu zainteresuj się Toastmasters Speaking Elephants, który prowadzą nasi przyjaciele (www.speakingelephants.pl).

 

16) Jak przebiega spotkanie?
Spójrz jak wygląda przykładowa agenda spotkania Toastmasters Leaders:

Przykładowa agenda

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

17) Co to jest „mowa przygotowana”?
Mowa przygotowana to przemówienie wygłaszane przez członka klubu w ramach realizowanego podręcznika Kompetentnego Mówcy oraz kolejnych podręczników. Na każdym spotkaniu prezentują się członkowie, którzy poprzez ćwiczenie wystąpień i poddawaniu się ocenie, chcą polepszyć własne umiejętności i stać się zdolnymi mówcami. Ta cześć to rdzeń spotkania, to w trakcie niej możesz posłuchać doświadczonych mówców oraz zobaczyć jak radzą sobie osoby nowe na początku swojej drogi do doskonałości. Pewnego dnia, być może i Ty staniesz tam na środku sali!

 

18) Czym jest Sesja Gorących Pytań?
Sesja gorących pytań jest to niezwykła część spotkania, którą prowadzi moderator. Moderator g.p. to osoba, która podczas spotkania wybiera z publiczności kilka osób i zadaje im pytanie, na które każda z nich musi odpowiadać przez przynajmniej 1 minutę. Pytania mają związek z tematem spotkania i pozwalają osobie wybranej do odpowiedzi sprawdzić się w sytuacji stresowej wymagającej szybkiego myślenia i konstruowania błyskotliwej wypowiedzi. Spokojnie, jako gość masz prawo odmówić wzięcia udziału w tej części.

 

19) Kim jest mentor?
Mentor to osoba będącą w klubie już jakiś czas i dysponującą wiedzą oraz doświadczeniem, by poprowadzić nową osobę przez meandry pierwszych wystąpień. Będzie to Twój „nauczyciel”, który pomoże Ci przygotować się do pierwszych mów. W klubie jest określona grupa osób, którzy mogą być mentorami nowych członków. Poznasz ich zostaniesz członkiem klubu. Możesz sam sobie wybrać mentora lub poprosić innych członków, by doradzili Ci kto będzie najodpowiedniejszy.

 

20) Co to jest networking?
Networking to nieodłączna cześć spotkań Toastmasters Leaders. To czas w którym poznajemy się nawzajem, wymieniamy się informacjami, kontaktami oraz zajmujemy się wzajemną motywacją do polepszania własnych wyników w klubie Toastmasters Leaders.

 

Do zobaczenia w środę!

Bartosz Gwizdała